Brytyjska lista przebojówIndeks wykonawcówBibliografiaO autorzeCredits   
    
 
Brytyjska Lista Przebojów Więcej o poczatkach list przebojow

Poszukiwany wykonawca: Spandau Ballet


 Data notowania: 1983-04-30  (Music Week) 
Numer 1: Spandau Ballet - ''True''(Reformation) SPAN 1

 

   'M. W.' chart: 23 IV-9 VII '83 (12 tyg.), no. 1 30 IV-21 V '83 (4 tyg.); 'Billb.' chart: 4. m.;

no. 136 wśród wykonawców na liście brytyjskiej



   [Gary Kemp] Ubrani w kilty, czyli męskie szkockie spódnice, nowo-romantyczni rewolucjoniści z Londynu (jak ich czasem nazywano) niemal każdy swój utwór umieszczali w pierwszej dziesiątce listy brytyjskiej. W skład zespołu Spandau Ballet wchodzili: Tony Hadley (voc), bracia Gary (g) i Martin (b) Kemp, Steve Norman (g, sax) i John Keeble (dr). Rozgłos, również poza branżą muzyczną, przyniosły im ekscentryczne, często cudzoziemskie stroje i używanie makijażu. Dedykowana Marvinowi Gaye'owi piosenka True, była do pewnego stopnia niespodzianką, gdyż po kilku utworach z pogranicza soulu i funku stała się zdecydowanym zwrotem w stronę muzyki pop. Wokalistę Tony'ego Hadley'a zaczęto w niej nawet sprytnie lansować jako Franka Sinatrę z młodych lat. Hadley po rozwiązaniu zespołu rozpoczął karierę solową, a bracia Kemp po pewnym czasie zostali aktorami filmowymi i telewizyjnymi; obaj zagrali główne role w filmie gangsterskim z 1990 The Krays, a Martin, który stał się prawdziwą gwiazdą licznych programów telewizyjnych (zwłaszcza 'East Enders'), w 2002 został wybrany najlepszym i najbardziej seksownym aktorem 'oper mydlanych'. Sampli z tego utworu użył rapowy duet PM Dawn, czyli Attrell & Jarrett Cordes, w słynnym melodyjnym "kwiatowym rapie" z 1991 - Set Adrift on Memory Bliss.


  


 Data notowania: 1983-05-07  (Music Week) 
Numer 1: Spandau Ballet - ''True''(Reformation) SPAN 1

   Cztery przejścia do góry w pierwszej dziesiątce: z 4. na 3. miejsce (Keep Feeling) Fascination - Human League (za tydzień dojdzie do 2. pozycji), z 22. na 5. Pale Shelter - Tears For Fears (i ani oczko wyżej), z 20. na 6. Dancing Tight - Galaxy featuring Phil Fearon (4. miejsce za dwa tygodnie) i Temptation - Heaven 17 (2. miejsce również za dwa tygodnie).


  


 Data notowania: 1983-05-14  (Music Week) 
Numer 1: Spandau Ballet - ''True''(Reformation) SPAN 1

   W Top 20 tylko trzy utwory zajmują swą najwyższą pozycję: prowadzący True, co oczywiste, (Keep Feeling) Fascination zespołu Human League, który z 3. przesunął się na 2. miejsce i Last Film brytyjskiej grupy mieszanej Kissing the Pink, która już drugi tydzień kisi się na 19. miejscu. To zresztą jej jedyny utwór na liście brytyjskiej.


  


 Data notowania: 1983-05-21  (Music Week) 
Numer 1: Spandau Ballet - ''True''(Reformation) SPAN 1

   Na 2. miejsce wchodzi piosenka Temptation (Virgin VS 570), popowo-elektronicznego tria z Sheffield - Heaven 17. W jego skład wchodzi dwóch dawnych klawiszowców Human League - Martin Ware i Ian Craig Marsh; trzecim członkiem zespołu jest wokalista Glenn Gregory. Jednak w tym utworze główną wokalistką jest specjalnie z tej okazji zaproszona Carol Kenyon, o czym Heaven 17 nie wspomnieli ani na kopercie, ani na labelu! Temptation to elektryzujący utwór świetnie oddający czasy muzyki new wave, swego rodzaju samouwielbienia ówczesnych muzyków i ich fanów i odnoszący się w treściach w dużym stopniu do kwestii społecznych. Przebywał on na liście przez 13 tygodni, czyli do 9 VII; po latach wrócił jednak niespodziewanie, zremiksowany przez Brothers In Rhythm, znów z nie uwzględnioną na płycie Kenyon jako wokalistką!! Na listę wszedł wówczas 21 XI 1992, doszedł do bardzo wysokiego 4. miejsca i wypadł z niej po 11 tygodniach 30 I 1993.
Duet Daryl Hall & John Oates doprowadzili cover piosenki Mike Oldfielda Family Man do 15. miejsca, dokładnie 30 miejsc wyżej od wersji oryginalnej, śpiewanej przez Maggie Reilly latem ubiegłego roku.
Piąty utwór Pink Floyd na liście i piąty w Top 40: Arnold Lane i See Emily Play w 1967, Another Brick in the Wall (Part 2) na przełomie 1979 i 1980, When the Tigers Broke Free latem 1982 i obecnie Not Now John, który z 30. spadł właśnie na 32. miejsce. Następnego przeboju w pierwszej czterdziestce zespół doczeka się dopiero za 11 lat. Będą to dwa SPs z albumu The Division Bell: Take It back (23. miejsce 4 VI 1994) i High Hopes Keep Talking (26. miejsce 29 X 1994). Poza jednym wyjątkiem SPs zespołu nie robiły oszałamiającej kariery na listach przebojów w przeciwieństwie do albumów.