Brytyjska lista przebojówIndeks wykonawcówBibliografiaO autorzeCredits   
    
 
Brytyjska Lista Przebojów Więcej o poczatkach list przebojow

Poszukiwany wykonawca: Russ Conway


 Data notowania: 1959-03-27  (New Musical Express) 
Numer 1: Russ Conway - ''Side Saddle''(Columbia) DB 4256

 

   "NME" chart: 20 II-11 IX '59 (30 tyg.), no. 1 27 III-17 IV '59 (4 tyg.), utwór roku '59, no. 26. listy brytyjskiej wszech czasów;
no. 111. wśród wykonawców na liście brytyjskiej

   [Trevor Stanford] 34-letni (urodzony w Bristolu 2 IX 1925) Russ Conway (właśc. Trevor Stanford) zyskał w tym czasie ogromną popularność dzięki występom w telewizyjnym 'Billy Cotton Band Show'. Come & Dance - tak brzmiał oryginalny tytuł tego instrumentalnego utworu, który Conway zaczął pisać w 1956 dla musicalu Beauty & the Beast. Jego wydanie mogło dojść do skutku dopiero wtedy, gdy okazało się, że nie zdecydował się na jego nagranie Joe "Mr. Piano" Henderson. SP Conway'a szybko doszedł do 1. miejsca listy "NME", pozostając w Top 20 przez 25 tygodni i stając się niespodziewanie najpopularniejszym utworem roku! Kilku wykonawców amerykańskich nagrało Side Saddle, lecz żadna wersja (włączając słynny duet fortepianowy Ferrante & Teicher) nie weszło na listy przebojów. Russ Conway zmarł 16 XI 2000.


  


 Data notowania: 1959-04-03  (New Musical Express) 
Numer 1: Russ Conway - ''Side Saddle''(Columbia) DB 4256

   Wielki przebój Russa Conway'a wydaje się nie mieć póki co żadnych konkurentów do 1. miejsca: Smoke Gets in Your Eyes to już raczej przeszłość, a It Doesn't Matter Anymore już od przeszło miesiąca jest na liście i wydaje się najlepsze tygodnie mieć już za sobą.


  


 Data notowania: 1959-04-10  (New Musical Express) 
Numer 1: Russ Conway - ''Side Saddle''(Columbia) DB 4256

   Po 12 tygodniach listę opuszcza trzytygodniowy prowadzący na liście podwójny SP Elvisa Presley'a One Night / I Got Stung.


  


 Data notowania: 1959-04-17  (New Musical Express) 
Numer 1: Russ Conway - ''Side Saddle''(Columbia) DB 4256

   Po ośmiu tygodniach pobytu na liście "NME" i dojściu do 20. pozycji opuszcza ją instrumentalny przebój orkiestry Rega Owena Manhattan Spiritual, znacznie większy sukces w USA (10. miejsce).


  


 Data notowania: 1959-06-19  (New Musical Express) 
Numer 1: Russ Conway - ''Roulette''(Columbia) DB 4298

 

   "NME" chart: 15 V '59-18 IX '59 (19 tyg.), no. 1 19-26 VI '59 (2 tyg.);
no. 111. wśród wykonawców na liście brytyjskiej

   [Trevor Stanford] Wbrew ówczesnym trendom największe sukcesy w 1959 wśród artystów "singlowych" odniósł nie wykonawca rock'n'rollowy, lecz grający melodyjne utwory w stylu honky-tonk, pianista Russ Conway. To jego drugi utwór, który doszedł do 1. miejsca w UK i - podobnie, jak Side Saddle - jego własna kompozycja. SP Roulette był pierwszą brytyjską srebrną płytą (za sprzedanie 250 tys. egzemplarzy). W chwili, gdy utwór osiągnął szczyt listy, Conway występował w programie Royal Variety Show z kolegą z wytwórni Cliffem Richardem i z kolegą z branży - Liberace. Jego wystepy przyciągały słuchaczy jeszcze w latach 90.


  


 Data notowania: 1959-06-26  (New Musical Express) 
Numer 1: Russ Conway - ''Roulette''(Columbia) DB 4298

   Jeden z najpopularniejszych piosenkarzy amerykańskich przełomu lat 50. i 60. Dion debiutuje wraz ze swym zespołem the Belmonts na liście brytyjskiej utworem A Teenager in Love skomponowanym przez Pomusa i Shumana. Nazwa grupy pochodzi od nowojorskiej Belmont Avenue, wszyscy jej członkowie byli pochodzenia włoskiego: Dion Di Mucci, Carlo Mastrangelo, Fred Milano i Angelo d'Aleo. Dion uprawiał sporty wodne, natomiast pozostali znani byli z miłości do wyszukanych i bardzo kosztownych ubrań. Tę piosenkę znajdujemy w tym tygodniu jeszcze w dwóch innych wykonaniach: Craiga Douglasa (15. miejsce) i Marty'ego Wilde'a (3.; za tydzień i za dwa tygodnie osiągnie 2. pozycję).